maandag 19 januari 2015

Wol Avonturen in het Wolletjes Paradijs

Hoi Lieve mensen, en alle geïnteresseerden in handwerken, haken of breien! Van harte welkom op dit gloednieuwe blogje over van alles en nog wat.

Ik ben al bezig met handwerken, van jongs af aan, met de paplepel ingegoten, door moeders, en natuurlijk op de lagere school, gewoon ouderwetse les. Ik heb daar de grondbeginselen geleerd van de Juf. Ik zal nooit vergeten hoe het project "babysokken"tot stand kwam. Het wilde maar niet lukken met het rondbreien, en het mislukte, keer op keer. Het ging zelfs zo ver, dat ik moest nablijven, om mijn taak af te maken, en toch één sokje af te maken. Nou, dat heeft ze geweten, tegen de tijd dat ze klaar waren, kon mijn vader ze wel aan! En die moest wegenbelasting betalen, zoals in de volksmond wordt gezegd. 

Na dit debacle op de lagere school, had ik mijn buik vol van handwerken, en keek er niet meer naar om. Gelukkig had ik een super creatieve moeder, met gouden handen. Als jonge meid, had ik bepaald dat ik er niet zo wilde uitzien als het gros van de jongeren, en zocht mijn eigen stijl. Met mijn moeder als geniale, handige Harry achter de hand, liep ik tijdens de stapavonden, in de mooiste creaties en allemaal uniek. Snel een lapje halen op de markt, in een tijdschrift kijken, en het kwam zo onder de naaimachine vandaan. Tot ik zover was, dat ik dacht, ik moet dat zelf ook kunnen, een naaimachine aangeschaft, en met tips van mijn moeder, ook deze "Skill"onder de knie gekregen. 

De periode van het "hippe breien"brak aan, in de jaren '80 waren de gekste truien, met allerlei ingebreide motieven, helemaal hot, en ik moest er toch weer aan geloven, want mijn vriend wilde ook zo'n trui. Ik heb altijd een hekel gehad om mij op de gebaande paden te begeven, dus er ontspon zich letterlijk van alles in mijn hoofd, en kwamen de mooiste gebreide truien uit mijn handen vandaan. Met als trots modellen mijn familie, en ik zelf natuurlijk. Daarna is dat vuur eigenlijk nooit meer gedoofd. 

In de tijd van nu, heb ik de mogelijkheid de dingen met de buitenwacht te delen, en dat ga ik ook zeker doen ! 

Wat kunnen jullie verwachten, veel foto's en patronen, maar  ook sieraden maken, breien met kralen, ontwerpen van een designer, grove breisels, en heel veel goedkope breiwol of haakkatoen. 

Veel plezier met het lezen en leren van het blog. 

 Haak/Breiwol Handwerk Verkoopoutlet


 




Geen opmerkingen: